protokół Nr XXIII/06

protokół Nr XXIII/06 Sesji Rady Gminy z dnia 26 kwietnia 2006 roku
PROTOKÓŁ NR XXIII/06

PROTOKÓŁ NR XXIII/06

SESJI RADY GMINY GRODZISK

z dnia 26 kwietnia 2006 roku

Obrady odbywały się w świetlicy OSP w Grodzisku. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Grodzisk Pan Stanisław Bolewski. W obradach uczestniczyło 13 radnych wg listy obecności stanowiącej załącznik do oryginału protokółu. Nieobecni radni to Jerzy Demianowicz i Roman Czapiuk. W obradach uczestniczyli również sołtysi - wg załączonej listy obecności, Wójt Gminy Antoni Tymiński, Sekretarz Gminy Józef Trzciński, Skarbnik Gminy Grażyna Sajewicz oraz goście zaproszeni wg listy obecności. Obrady protokółowała Agnieszka Derewońko.

Przewodniczący Rady ustalił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.

  3. Informacja z działalności Wójta w 2006 roku.

  4. Informacja z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami.

  5. Informacja z działalności komisji stałych Rady Gminy w okresie między sesjami.

  6. Zatwierdzenie Zarządzenia Porządkowego Wójta.

  7. Sprawozdanie z działalności GKRPA za 2005 rok.

  8. Interpelacje radnych.

  9. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,

  2. uchwalenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

  3. najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku,

  4. odpłatności za pomoc w formie posiłku,

  5. zasad udzielenia i rozmiaru zniżek, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach i placówkach oraz zasady zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin wyżej wymienionych zajęć.

8. Odpowiedzi na interpelacje radnych.

9. Dyskusja, wolne wnioski i informacje.

10. Zamknięcie obrad.

Ad. 1

Otwarcia posiedzenia XXIII Sesji Rady Gminy o godz. 935 dokonał Przewodniczący Rady Gminy Pan Stanisław Bolewski. Otwierając obrady przywitał przybyłych na posiedzenie. Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności poinformował, że w sesji uczestniczy 13 radnych, stwierdził, że można podejmować prawomocne uchwały.

Przewodniczący poinformował, że zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym, zmiany w porządku obrad mogą być wprowadzone bezwzględną większością głosów ustawowego składu (50% + 1). Żaden radny nie zgłosił wniosku do zmiany porządku obrad.

Ad. 2

Rada przyjęła protokół z poprzedniego posiedzenia bez odczytywania i poprawek, w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania (13:0:0).

Ad. 3

Wójt przedstawił sprawozdanie ze swojej działalności za rok 2005, które stanowi załącznik do protokółu.

Ad. 4

Sprawozdanie ze swojej działalności między XXII a XXIII Sesją Rady Gminy tj. w okresie od 27 lutego 2006 r. do 26 kwietnia 2006 r. przedstawił Wójt Gminy.

Pełny tekst sprawozdania w załączeniu do protokółu.

Ad. 5

W okresie między sesjami komisje stałe odbyły swoje posiedzenia. Sprawozdania z posiedzeń w formie odczytania protokółów odczytali w poszczególnych komisjach:

Komisja Budżetu i Finansów - Radny Wasilczuk,

Komisji rewizyjnej - Radny Niewiarowski

Komisji rolnictwa, ochrony środowiska, zdrowia, kultury i oświaty - Radny Kosiński.

Ad. 6

Wojewoda Podlaski 30 marca 2006 roku wydał Rozporządzenie Porządkowe Nr 2/06 w sprawie obowiązku zgłoszenia posiadania drobiu. Na jego podstawie Wójt Gminy Grodzisk wydał swoje Rozporządzenie Porządkowe Nr 1/06 z dnia 31 marca 2006 r. w tej samej sprawie.

Rozporządzenie zobligowało właścicieli i posiadaczy drobiu tj. kur, kaczek, gęsi, indyków, przepiórek, perlic, strusi oraz innych bezgrzebieniowców, gołębi, bażantów, kuropatw do zgłoszenia posiadanego drobiu w terminie 7 dni od wejścia w życie zarządzenia.

Art. 41 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym zobowiązuje do zatwierdzenia Zarządzenia Porządkowego Wójta Gminy na najbliższej Sesji. Traci ono moc w razie odmowy zatwierdzenia, bądź nieprzedstawienia do zatwierdzenia.

W związku z tym Przewodniczący poddał głosowaniu powyższe zarządzenie, które zostało przyjęte przez Radę Gminy stosunkiem głosów 13 za zatwierdzeniem, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się (13:0:0). Zarządzenie w załączeniu do protokółu.

Ad. 7

Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2005 rok przedstawił Sekretarz Gminy. Tekst sprawozdania w załączeniu do protokółu.

Ad. 8

Radni zgłosili następujące interpelacje:

Radny S. Krzewicki zwrócił się z pytaniem kto odpowiada za porządki na terenie gminy przy posesjach? Zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie dlaczego środki z zewnątrz na dofinansowe straży zostały zmniejszone?

Ad. 9

Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,

Przewodniczący poddał głosowaniu projekt uchwały.

Uchwała Nr XXIII/125/06

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy

Przyjęta bezwzględną większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Wójt Gminy podziękował Radzie za udzielone absolutorium.

Uchwała stanowi stronę 7 protokółu.

  1. uchwalenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Wójt Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XXIII/126/06

w sprawie uchwalenia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 8-11 protokółu.

  1. najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XXIII/127/06

w sprawie najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi stronę 12 protokółu.

  1. odpłatności za pomoc w formie posiłku,

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XXIII/128/06

w sprawie odpłatności za pomoc w formie posiłku

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi strony 13-14 protokółu.

  1. zasad udzielenia i rozmiaru zniżek, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach i placówkach oraz zasady zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin wyżej wymienionych zajęć

Z upoważnienia Przewodniczącego Rady z treścią projektu uchwały zapoznał zebranych Sekretarz Gminy. Następnie Przewodniczący poddał głosowaniu przedstawiony projekt uchwały.

Uchwała Nr XXIII/129/06

w sprawie zasad udzielenia i rozmiaru zniżek, obowiązującego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach i placówkach oraz zasady zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin wyżej wymienionych zajęć

Przyjęta zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym jednogłośnie (13:0:0) przy 13 radnych obecnych w czasie głosowania.

Uchwała stanowi stronę 15 protokółu.

Ad. 10

W odpowiedzi na zapytania radnego S. Krzewickiego Wójt poinformował, że gmina mając przy współpracy ze szkołą prowadzi selektywna zbiórkę surowców wtórnych dbając o od lat o czystość i porządek, natomiast w kwestii utrzymania porządku przy posesjach obowiązek ciąży na właścicielu nieruchomości.

W odpowiedzi dotyczącej finansowania straży Wójt poinformował, że nie ma wpływu na wysokości przyznawanych środków na utrzymanie jednostek OSP.

Ad. 11

Sołtys wsi Mierzynówka zwrócił się z pytaniem czy jest zainteresowanie lekarzy wynajmem budynku Ośrodka Zdrowia. Odpowiadając Wójt Gminy poinformował, że Pani doktor Sawczuk nie złożyła jeszcze deklaracji podatkowej i nie rozliczyła się z wynajmowanego budynku. Rada będzie dyskutować o dalszym przeznaczeniu budynku.

Sołtys wsi Niewiarowo zwrócił uwagę na problem z pozostającą folią po sianokiszonkach. Problem dotyczy każdego gospodarstwa. Słyszał, że na terenie innych gmin odbierane są tego typu odpady do przeróbki.

Wójt ustosunkowując się do powyższej sprawy zobowiązał się zdobyć informacje a w szczególności adresy firm, które odbierają tego typu folie. Wójt jednocześnie poruszył problem składowania odpadów przez mieszkańców na wysypisku gminnych. Przedstawił wysokość kosztów równania wysypiska, których w pewnym stopniu można byłoby uniknąć przy odpowiednim składowaniu odpadów i nieczystości.

Pani sołtys z Grodziska zwróciła się z pytaniem do Wójta czy jest szansa na ponowne uruchomienie przedszkola. Wójt poinformował że działalność przedszkola została zawieszona z uwagi na zbyt małą liczbę dzieci uczęszczających do placówki. Jeżeli zbierze się odpowiednia grupa chętnych na zapisanie dzieci do przedszkola Rada rozważy kwestię wznowienia działalności przedszkola.

Sekretarz Gminy poinformował radnych o konieczności i obowiązującym terminie składania oświadczeń majątkowych wynikającej z ustawy o samorządzie gminnym.

Ad. 10

Przewodniczący zamknął obrady o godz. 1145 dziękując zebranym za przybycie i udział w posiedzeniu.

Protokółowała Zatwierdzam

6

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Grodzisku

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Derewońko

Wprowadzający: Agnieszka Derewońko

Data modyfikacji: 2006-07-10

Opublikował: Agnieszka Derewońko

Data publikacji: 2006-07-10